Ús de cookies
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui
la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està
donant el seu consentiment a la nostra Política
de Cookies.
"La ciutat és petita, provincial i
crepuscular. Les ribes de l’Arno, generalment desertes, són d’una pedra
picada duríssima i formidable. El riu té una modèstia fonamental i
sembla tenir una finalitat merament decorativa. A l’hivern baixa groc i
tèrbol; a l’estiu és tan prim i clar que deixa veure una sorra neta i
rosada; de vegades flota, sobre l’aigua, un fiaschetto de Chianti que
bamboleja seguint riu avall. Ara, quan el riu passa per sota el Ponte
Vecchio, es torna important. El pont és una peça única. Vull dir una
peça de museu. "
Les escales de llevant. OC XIII, 89
Durada
aprox.: una hora i mitja Núm. alumnes: Mínim 20 i màxim 25 alumnes per
grup Preu: 4,00 € per alumne Nivells: 1r i 2n cicle d’ESO Més informació, adaptacions i reserves:
- 972 30 55
77
La lectura en veu alta és una activitat que, com els esports,
requereix esforç i disciplina i quan es fa bé, el resultat dóna grans
satisfaccions, tant a qui llegeix com a qui escolta. Amb aquest taller
volem fer arribar aquests valors als alumnes, a més de fer-los valorar
Josep Pla com un dels millors descriptors en llengua catalana.
Subratllarem les possibilitats de l'ús del llenguatge com a instrument
de creació i destacarem la necessitat de la comprensió lectora a l'hora
de llegir en veu alta. Treballarem sobre els conceptes de: tempo de les
frases, fonètica, Josep Pla i la descripció del paisatge i dels
personatges i l'ús dels adjectius.
METODOLOGIA DE TREBALL
1. Introducció a la figura de Josep Pla: breu recorregut per la vida
i obra de l’escriptor a l’Exposició Permanent "Josep Pla (1897-1981)"
de la Fundació.
2. Lectura en veu alta d’un fragment de l’obra de Pla en el qual
descriu el paisatge urbà de Florència, extret del seu llibre Cartes
d’Itàlia (1955). Exercicis sobre l'adjectivació. Relacions
literàries i plàstiques en els adjectius.
3. Lectura comprensiva del text, assaig i pautes per a la lectura
en veu alta.
4. Lectura en veu alta d’un fragment de l’obra de Pla en el qual
descriu un personatge.
5. Lectura comprensiva del text, assaig i pautes per a la lectura
en veu alta.
6. Reflexió final sobre les tècniques de descripció de paisatges i
personatges.