Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

Paraules endins...

“Cal escriure amb el temperament. Si a més a més s’hi afegeix l’esperit, millor que millor. Si, a més a més, encara, s’hi afegeix una gran lectura i l’erudició possible, encara millor.”

Josep Pla. Notes disperses. OC XII, 558.

Entenent la lectura com a font de plaer i coneixement, amb el taller de lectura comprensiva Paraules endins…, volem incidir en la necessitat de la màxima concentració i comprensió d’un text per a gaudir amb la lectura en veu alta.. El docent tindrà un paper important en la preparació del taller. Escollirem plegats els textos que treballarem segons les temàtiques i gèneres que siguin més adequats als vostres objectius curriculars.

Aquest taller també pot ser una activitat complementària que podem dur a terme a la vostra aula o en les instal·lacions de la Fundació, abans o després d’haver participat en alguna altra proposta educativa, com ara les rutes Josep Pla o la visita guiada a l’exposició permanent “Josep Pla (1897-1981)”.

La lectura final en veu alta serà el fruit de la maduració del text en el qual descobrirem la literatura de Josep Pla.

“¿Qui podria negar que la lectura d’un llibre profund i correctament escrit, algun contacte amb la naturalesa, pròdiga en paisatges bellíssims, constitueixen petites o grans mostres de felicitat, de felicitat present i real?”

Josep Pla. Articles amb cua. OC XXXI, 168.

Durada aprox.: una hora i mitja
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: 4t, 5è i 6è de Primària 1r i 2n cicle d’ESO Batxillerat i Adults